19-augustus-2025
Magneti Marelli Parts & Services biedt een compleet assortiment bougies en gloeibougies in staat om te voldoen aan de behoeften van meer dan 96 % van het bestaande Europese wagenpark.
Hoewel er momenteel veel aandacht gericht is op de toekomstige overgang naar elektrische mobiliteit, is het overgrote deel van de voertuigen op de wegen van het oude continent nog steeds uitgerust met verbrandingsmotoren die werken op benzine of diesel en deze fundamentele componenten nodig hebben.
Bovendien heeft de vertraging in de vervangingscyclus van de voertuigen, te wijten aan de recente economische crisis en de onzekerheid van de consumenten, tot gevolg dat in veel landen, te beginnen met Italië, de gemiddelde leeftijd van de auto's is toegenomen: dit leidt tot een grotere behoefte aan onderhoud en, met de toename van de kilometerstand, tot periodieke vervanging van de componenten.
Dankzij de meest recente ontwikkelingen en de introductie van elektrische componenten die het mogelijk maken, vormen van hybride aandrijving te verkrijgen op diverse manieren, hebben de verbrandingsmotoren hun emissies aanzienlijk verminderd. Vooral dieselmotoren hebben, dankzij de technologieën voorzien voor de Euro 6-homologatie, stikstofoxide-emissieniveaus bereikt vergelijkbaar met die van benzinemotoren.
De bougies verbeteren verbruik en emissies
De bougies Magneti Marelli Parts & Services, ontworpen om te voldoen aan de kwaliteitsnormen van de belangrijkste Europese fabrikanten, garanderen de optimalisatie van de thermische geleidbaarheid, de vermindering van de elektromagnetische interferenties en de maximale betrouwbaarheid van de motor.
De materialen gebruikt voor hun productie zijn zo geselecteerd dat ze bestand zijn tegen elke mechanische, chemische en elektrische belasting; hierdoor zijn onze bougies ideaal om altijd een optimale ontsteking te garanderen en zodoende het brandstofverbruik en de emissieniveaus te verlagen.
Magneti Marelli Parts & Services biedt een compleet assortiment bougies met verschillende constructie-eigenschappen, om zo te voldoen aan de specifieke behoeften van de voertuigen en hun eigenaren. De materialen van de centrale elektrode variëren afhankelijk van het type bougie en kunnen iridium, platina of nikkel zijn.
Iridium
Dit is een bougie met een centrale elektrode van iridium, een edelmetaal met een hoge weerstand, geschikt voor hoge prestaties. Hij vergemakkelijkt een koude start, ook bij barre weersomstandigheden, verbetert de brandstofefficiëntie door het verbruik te verlagen, vermindert de kans op onregelmatige ontstekingen en zorgt ervoor dat de emissies binnen de limieten voorzien voor elk type voertuig blijven. Zijn levensduur is langer dan die van traditionele of nikkel bougies. Vanwege zijn uitstekende eigenschappen wordt deze bougie vaak door autofabrikanten voor de eerste uitrusting gebruikt. De vervanging* wordt over het algemeen aanbevolen tussen de 80.000 en 100.000 kilometer.
Platina
In deze bougie van Magneti Marelli Parts & Services is de centrale elektrode van platina, edelmetaal met een hoge slijtvastheid, waardoor de diameter van de elektrode gereduceerd kan worden en de ontsteking verbetert. Vergeleken met de bougies van nikkel is hij efficiënter in de ontstekingsfase, waardoor het brandstofverbruik afneemt, de kans op misfires afneemt en de emissies binnen de voorgeschreven niveaus voor het voertuig blijven. Net als voor de bougies in iridium is de vervanging voorzien om de 60.000 kilometer, terwijl bougies in Double Platinum om de 80.000 kilometer vervangen kunnen worden.
Nikkel
Dit type bougie is meer geschikt voor oudere motoren of motoren met standaardprestaties, die geen speciale eigenschappen nodig hebben. Zijn levensduur is korter, met een aanbevolen vervangingsinterval om de 20.000 kilometer, maar het is nog steeds een betrouwbare en tegelijkertijd kosteneffectieve keuze.
Krachtige voorgloeibougies
Ook de dieselmotoren vormen nog steeds een belangrijk onderdeel van de totale mobiliteit, dankzij hun hoge efficiëntie en de nieuwe technologische oplossingen, die het mogelijk hebben gemaakt de uitstoot tot een minimum te beperken.
De beschikbaarheid van voorgloeibougies, in de ontwikkeling waarvan Magneti Marelli Parts & Services voortdurend geïnvesteerd heeft, is dus van groot belang. Met goede, zeer efficiënte gloeibougies wordt ervoor gezorgd dat het verbruik wordt geoptimaliseerd en de emissiewaarden langdurig binnen de normen voorzien door de Euro 6D-norm blijven.
Het assortiment gloeibougies dekt de behoeften van 95 % van het bestaande Europese wagenpark en bestaat uit componenten vervaardigd met hoogwaardige materialen die bestand zijn tegen extreme belastingen van verschillende aard, hetzij chemisch, elektrisch, thermisch of mechanisch. Hun eigenschappen garanderen een supersnelle koude start, ook wanneer de omgevingsomstandigheden bijzonder zwaar zijn. De kwaliteit wordt gegarandeerd door de naleving van de hoogste normen van de branche, waaronder de certificeringen ISO 6550, ISO 7578 en ISO 17447-1 2015.
Het assortiment gloeibougies Magneti Marelli Parts & Services, volledig in Italië ontwikkeld en geproduceerd, omvat drie types producten.
Zelfregulerend
Metalen gloeibougies met dubbele gloeidraad, zijn uitgerust met de modernste technologie voor voor- en nagloeien; ze blijven max. drie minuten branden, nadat de motor is gestart, wanneer de regeleenheid dit vereist, om geluid en emissies tot een minimum te beperken.
Met directe verwarming
Deze metalen gloeibougies zijn uitgerust met een speciale technologie, genaamd ISS (Instant Start System), met een variabele voedingsspanning: aangestuurd door de regeleenheid bereiken ze in ongeveer twee seconden de bedrijfstemperatuur. Hierdoor start de dieselmotor vrijwel onmiddellijk, net als met de benzinemotoren, ook wanneer de weersomstandigheden bijzonder uitdagend zijn (temperaturen tot -25 °C). Ze werken in combinatie met een elektronische regeleenheid die de stroomopname en de temperatuurvariatie ervan regelt op basis van de behoeften van de motor, ook tijdens zijn werking. Op deze manier is het verbrandingsproces altijd continu en stabiel wat leidt tot een brandstofbesparing voor de automobilist en een vermindering van de uitstoot.
Keramische equivalent ISS
Deze gloeibougies met directe opwarming zijn gelijkwaardig aan die in keramiek voorzien voor de eerste uitrusting en kunnen een hogere bedrijfstemperatuur aan, wat bijdraagt aan de reductie van verbruik en emissies. Uitgerust met ISS-technologie onderscheiden ze zich van de varianten met directe verwarming door de aanwezigheid van een dubbele draad, gelast met een speciale legering, en hebben ze zeer korte verwarmingstijden. Ze bereiken dan ook in minder dan twee seconden temperaturen van wel 950 °C en kunnen, in de naverwarmingsfase, een maximumtemperatuur van 1.150 °C bereiken.
De gloeibougies Magneti Marelli Parts & Services, ontwikkeld en geproduceerd in Italië, garanderen hoge prestaties, ook in situaties waarin het voertuig wordt blootgesteld aan zware mechanische belasting, samen met een lange levensduur en de reductie van verbruik en emissies.
In de sectie reserveonderdelen van deze website zijn alle details beschikbaar van de assortimenten van Magneti Marelli Parts & Services.
Met meer dan 30 productlijnen levert Magneti Marelli Parts & Services complete en betrouwbare oplossingen om te voldoen aan alle onderhouds- en reparatiebehoeften van auto's, waarbij superieure prestaties en klanttevredenheid gegarandeerd zijn.